پیستون موتور چیست ؟

پیستون های آلومینیومی در نتیجه ارتقاء دما اکثر از سیلندر های چدنی منبسط می شوند و همین فرمان ممکن است سبب ساز از فی مابین رفتن خلاصی پیستون شود . فساد رینگها و نقص کارایی آنها ممکن است در اثر نقص مونتاژ موتور باشد. آن‌گاه از آن خودرو دوباره مونتاژ می شود. یک عدد از عارضه ها روغن سوزی اتومبیل هم نشت روغن در محیط احتراق موتور ماشین می باشد. نشت مضاعف بنزین از سر پیستون و به کارگیری از حلقه نامرغوب از عواملی میباشند که باعث خراب شدن این قطعه در هنگامی کوتاه خواهند شد. خراب شدن قطعات موتوری هیوندای سانتافه ، توسان، اشکال خودروهای کیا و ماشین های داخلی، از مشکلاتی می باشد که کل خودروها در هم اکنون دست و پنجه نرم نمودن اصلی آن هستند. خراب شدن این قطعات در واقعیت به خارجی یا داخلی بودن خودرو شما چندان ارتباطی ندارد. رینگ پیستون به حلقه موتور هم مشهور است. مهمترین و متداولترین نشانه فساد بوش، پیستون رینگ، روغن سوزی موتور می باشد که در همین شرایط دود آبی از اگزوز خارج می شود و روغن موتور در فواصل هنگامی کوتاه قلیل می کند. در صورتی که علاوه بر خروج دود آبی از اگزوز، صدای غیر عادی در کارکرد موتور وجود داشته باشد، و یا این که این‌که موتور بد فعالیت نماید (تک کارکند)، احتمال شکستن حلقه پیستون را نیز بایستی در لحاظ گرفت. درصورتیکه متوجه دود غلیظی شدید که آبی-خاکستری یا سفید- خاکستری می زند، نشان دهنده این می باشد که اتومبیل به روغن سوزی افتاده است. چدن خاکستری فلزی میباشد که حساسیت یه خرده در برابر گرما از خویش نشان میدهد. ابن گونه چدن برخلاف چدن معمولی خم میشود؛ البته نمیشکند. متاع همین رینگها از چدن خاکستری است. قدرت انتقال حرارت در این قطعه دوچندان اساسی است، چرا که ممکن است بالا رفتن دمای آن ذیل تاثیر دمای فضای احتراق سبب ساز به چسبیدنش به دیواره سیلندر و نقص‌ در کارایی موتور سپیستون شود. این بحران هم ممکن هست به دلایل زیر ساخت شود. با دقت به اینکه فرایند احتراق در محیط احتراق به شدت پیچیده می باشد و کوچکترین برآمدگی یا این که فرورفتگی در پیستون ، بر شکل و مدل احتراق اثر گذاری می گذارد ، در برخی از خودروها علاوه بر فرم هایی که در بالا به آن اشاره شد ، فرم های پیچیده و بهینه ای به مرحله بالای پیستون می دهند. پیستون قطعه ای تقریبا استوانهای صورت می باشد ؛ نسبتاً از آن بر روی که سازندگان همین قطعه ، به میزان مضاعف کم به آن شکل بیضوی می دهند چرا که به دمای پیستون به زمان حرکت خودرو به شدت بالا می رود و حتی ممکن است به دماهایی چون 2200 مرتبه سانتی گراد هم رسد و همین امر سبب ساز انبساط پیستون می گردد و در این حالت می باشد که پیستون شکل استوانه ای به خویش می گیرد . پیستون خودرو چه میزان حرارت را می تواند تحمل نماید ؟ 1. متراکم نمودن مخلوط هوا و سوخت (بدون اینکه همین مخلوط از کنار پیستون گریز کند) و فراهم کردن آن به جهت انفجار. 4. رینگ مانع از انتقال حرارت حاصل از انفجار به روغن موتور می شود. به خصوص اگر تعداد سیلندرها اکثر شود. پیستون های آلومینیومی در سرانجام افزایش دما بخش اعظم از سیلندر های چدنی منبسط می شوند و این امر ممکن است منجر از بین رفتن خلاصی پیستون شود.پیستون از جدار سیلندر بیشتر گرم می شود و همین امر سبب می شود که باز هم عمده انبساط یابد.اما چنانچه کف پیستون خیلی داغ شود ممکن است سبب ساز خویش سوزی شود در سرانجام ترتیب احتراق به نیز می خورد و ممکن است موتور آسیب ببیند. علت اساسی همین گرم شدن بیش از میزان هم آن است که یا این که مخلوط سوخت و هوا خیلی رقیق هست و یا اینکه اشکالی در عمل سیستم خنک کننده موتور پدید آمده است. عمل چسبندگی همین رینگها به دیواره سیلندر در واقعیت به عامل نیرویی میباشد که از انبساط رینگها و فشار احتراق در زمانه سوختن سوخت در پشت پیستون به وجود میآید. به طوری که در دیده می شود قطر پیستون که در محور تکیه گاه گژن پین قرار دارد به ترازو 0.006 اینچ یا این که 0.15 میلی متر از قطر دیگر کوچک تر هست و قطر پیستون در بر روی محور 45 سکو ای نسبت به محور 0.003 اینچ یا این که 0.075 میلی متر کوچکتر از بزرگترین قطر پیستون می باشد . پیستون خودرو (Piston) قطعه ای تقریباً استوانه ای شکل است که درون سیلندر حرکت رفت و برگشتی انجام می دهد. زمانی که شما استارت میزنید و سوخت وارد سیلندر موتور میگردد , پیستون هیدرولیک پیستون به وسیله میل لنگ به سمت بالا هل داده شده و بنزین یا این که گاز را به شدت در سر سیلندر متراکم می کند . همینطور گرمای احتراق گذشته هم داخل گوشه و کنار وجود دارد که به احتراق بعدی امداد میکند. 3. حلقه مانع از ورود روغن موتور به محیط احتراق می شود.زیرا در اینصورت موتور مبتلا روغن سوزی شده و دود آبی از اگزوز بیرون می شود. اقتدار انتقال حرارت در همین قطعه بسیار حیاتی است، چرا که ممکن می باشد بالا رفتن دمای آن ذیل تاثیر دمای محفظه احتراق منجر به چسبیدنش به دیواره سیلندر و اخلال در عملکرد موتور شود. پس از معرفی رینگ پیستون نوبت به بررسی وظایف این قطعه در ماشین میرسد. هنگامی که پیستون و حلقه و بوش خودرو زخم ببیند، فشار کمتر پیدا می کند. علامت ها خرابی بوش و رینگ پیستون مشابه می باشد. اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در آیتم piston 70 top perf am6 لطفا از وب سایت ما دیدن کنید.