راهنمای مبتدی به ابتکاری گیتاریست مریم Halvorson جلوتر از او واکر لایحه دو

هر چند او نمی خواهد به نوبه خود 40 تا بعد از این سال او در وب سایت آلبومها در حال حاضر اجرا می شود به حدود 90 آلبوم به عنوان یک رهبر همکار و sidewoman. بسیاری از این جلسات منعکس جای پای او در بداهه موسیقی آوانگارد پیوست اما او نیز کشیده شده بر straight-ahead, جاز, indie در, صدا و تجربی عامیانه به ساخت متمایز بدن از کار که تحسین عبارتند از چنگال مترجمان آزاد و بنیاد مک آرتور.

در فوریه 8, Halvorson بازگشت به مرکز هنر واکر برای دو جانبه ویترین, انجام, اولین با طولانی در حال اجرا شست که در آن او با تیم های نوازنده بیس مایکل گذاری به و درامر توماس Fujiwara سپس با کد و دختر بچه یک هنر-ترانه پروژه در آن است که همان سه نفر است پیوست خواننده Amirtha Kidambi, نوازنده ساکسیفون و خواننده ماریا گراند و ترومپت Adam O’Farrill.

در حالی که در Wesleyan University, Halvorson مطالعه و بعد از آن با بازی بزرگ vanguardist آنتونی Braxton. در مصاحبه با گراهام قفل Braxton به نقل از یک پیر مدرن دستور: “گوش دادن به همه, بنابراین شما می دانید چه نه به بازی.” او در گذشته مشابه مشاوره به دانش آموزان, تشویق Halvorson به توسعه خود واژگان. او آن را انجام داد: صرف چند روز با Halvorson موسیقی و به احتمال زیاد شش ماه بعد شما تشخیص او بازی بدون چک کردن اعتبار است.

Halvorson برو به گیتار یک انجمن صنفی هنرمند جایزه بزرگ archtop با طرح آکوستیک صدا. تمرین به تنهایی در چنین گیتار, شما واقعا نیاز به تقویت به خصوص اگر مانند Halvorson شما بازی با تعداد زیادی از حمله. هنگامی که ضبط Halvorson به طور معمول mikes گیتار به عنوان به خوبی به عنوان یک آمپر, حفظ خیلی از انجمن آکوستیک صدا: روشن متعادل و چوبی اما بدون آواز حفظ. برای پردازش او را گاهی اوقات با استفاده از اوردرایو—اتمام او بالستیک, انفرادی, اختراع مجدد از الیور نلسون “آبشار”—به عنوان به خوبی به عنوان تاخیر معمولا یک نکته گاهی اوقات یک پشته به عنوان دوست داشتنی, انفرادی او در “RN” لحن از شرق Tomeka رید اخیر کوارتت آلبوم جدید. از نظر وسایل, Halvorson را از مشخصه های حرکت—شاغل تحت و بیش از حد—به زنجیره ای خود را به تاخیر پدال بیان که اجازه می دهد تا او را رفت و برگشت از طریق تاخیر سرعت برای ایجاد اسلاید خم Looney Tunes portamenti و دیگر زمین تغییر اثر.

یکی دیگر از تعریف بخشی از Halvorson را به صدا در می آید از او چگونه مخلوط در باز (unfretted) رشته همراه با یادداشت های مضطرب بالاتر در گردن. او را با استفاده از باز کردن رشته های غیر معمول وتر voicings و به عنوان راهی برای معرفی اکتاو جابه جایی برای شکستن یک عبارت با پرتاب در یک توجه داشته باشید از دیگر اکتاو—استاندارد عمل را در خود دارد اما Halvorson را با استفاده از رشته ها و راحتی در اطراف atonality می تواند او را بداهه متلاطم و کولاژ مانند گاهی یادآور درک بیلی پیشگام سازد.

برای متمرکز معرفی Halvorson سبک و منحصر به فرد تفسیری رویکرد سعی 2015 را در انفرادی Meltframe. او را به عنوان متمایز زمانی که کمتر foregrounded مانند بسیار توصیه می شود دور با شما, هشت تایی رکورد که شامل چهار شاخ خط مقدم و زرق و برق دار پدال-فولاد کار توسط سوزان Alcorn. که آلبوم را بازکن “روح شکاف” به افزایش ملودی هیجان انگیز و ریتمیک سکسکه و بخشی پیچیده نوشتن مالش در برابر برنامه ریزی شده جمعی dishevelment.

در 2014 فیلم ساخته شده برای موسیقی جاز در لینکلن مرکز Halvorson به یاد دو گیگ شب که در آن او با بازی سه مجموعه استاندارد در یک رستوران و سپس دو مجموعه از رایگان تریک در جایی دیگر. با نزدیک شدن به رایگان فرفره با استانداردهای هنوز هم در سر او و زیر انگشتان خود را به او کمک کرد بحباله نکاح در اوردن, این قبلا تفکیک بخش از آموزش است. یک محصول است که دستیابی به موفقیت است که شست را به ایشان دنیوی 2008 مخلوط اغلب-ثبت tunes—”روبان قرمز (برای مو)” جیمی Rowles را “طاووس” بنی Golson را “Stablemates”—و کمتر آشنا قطعات توسط میشا Mengelberg, Jacob Do Bandolim و دیگران. ثبت نوسانات approachably—در hipper رستوران آن به راحتی می تواند شام موسیقی—اما آهنگ گاهی به طرز مرموزی reharmonized و با Halvorson اغلب رکاب زدن او تاخیر نوسانات موسیقی می تواند صدا مانند آن از بیرون آمدن از یک کاست پلیر لنگر به کف یک استخر شنا. در یک راه خوب.

ما این آلبوم را به طور همزمان منتشر شد همدم است اصل توسط هر سه عضو از جمله گل “Smoketree” (یک Halvorson لحن اما یک گذاری به ویترین), Fujiwara را منظم روی حیله و تزویر “افزایش برف” و گذاری به زمان تغییر, grungy “بی رحمانه بی عاطفه حرومزاده.” در علاوه بر این به بازی با هم در شست و کد های بازیکنان با هم همپوشانی دارند در چندین پروژه های دیگر و آنها با مستمر همدردی.

Halvorson نیز مدت طولانی است که علاقه مند در ترکیب خود avant-garde ریشه با آهنگ اشکال در داخل و خارج از جاز سنت است. او همکاری با ویولونیست و آهنگساز جسیکا Pavone می توانید نشستن بر روی لبه خواننده و ترانه سرا مدفوع و Halvorson به انفرادی تفسیر کارلا Bley را “Ida Lupino” برای تلفن های موبایل در نقاط مانند زور و اجبار نواختند راک تصنیف توسط هندریکس یا Cobain. کد او بلند پروازانه ترین تلاش در این منطقه ساخته شده خود را ثبت اولین با یک سال 2018 دو آلبوم شامل ترومپت Ambrose Akinmusire—که تصور ناجی به مراتب آسان تر به رنگ شامل چند هجوم به تجربی song—همراه با Halvorson, Kidambi, گذاری به و Fujiwara. یازده نفر از این آلبوم چهارده قطعه شامل Halvorson اشعار که اغلب ناپیوسته (“فرش درب/همان اشتباه/حساس/فکر آزاد”) و گاهی برش و چسباندن راه خود را از طریق عاشقانه یا عاطفی زمین با یک نوع صنعتی تشریفات (“اگر شما کامل نیست/اعلام اعتماد در من/به مراجعه فرد بد/و تشخیص من در/از یکی دیگر از نقطه نظر”). این کلمات—گاهی زیبا گاهی اوقات مسطح—در حال حاضر آشکار تعبیر موانع و تعیین شده است به ملودی پر از chromaticism و گسترده فواصل چالش های ملاقات و بدون اضطراب آشکار با توانمند Kidambi.

گروه دیگر شامل مشغول Akinmusire اما گسترش به sextet بالا به نام. Halvorson نوشت: از طریق ایمیل که در این گروه ثبت دومین کتاب از کد آهنگ دختر این گذشته دسامبر با انتشار برنامه ریزی شده توسط آتشنشانی 12 پرونده برای سقوط این سال است. واکر مجموعه خواهد بود ساخته شده از این مواد جدید است. من آهسته به گرم اول کد آلبوم دختر بود اما در نهایت اغوا و با الهام از آن تند و تیز زیبایی و ممزوج از ترکیب و بداهه و چگونه آن را تصور جهات برای آهنگ نه سنتی و نه مشخص مرسوم, مد روز, اگر, احتمالا, امیدوارم روند تنظیم.

مریم Halvorson کد و شست
که در آن: مک گوایر, تئاتر, Walker Art Center
زمان: 8 بعد از ظهر شنبه. Feb. 8
بلیط: $20.80/$26: اطلاعات بیشتر در اینجا

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.nettny.im