آنتون Treuer تظاهرات Ojibwe رزمندگان: به همین دلیل صرفه جویی در زبان مادری ماده

آنتون Treuer یکی از این سخنرانان و او را به مبارزه برای حفظ زبان از اجداد خود را زنده. استاد Ojibwe در بمیجی دانشگاه ایالتی خواستار دیگران برای کمک به در کار طاقت فرسا از زبان تجدید حیات در کتاب جدید خود به زبان جنگجو مانیفست.

موانع آموزش و یادگیری زبانهای عمیق می باشد. مردم بومی را تحمل کرده اند استعمار تاریخی تروما و فقر. جوامع اغلب به اندازه کافی پول ندارد و یا منابع به معنی سرمایه گذاری در زبان بومی تجدید حیات. آنها نگران غذا و لباس و سرپناه به جای آن و در نتیجه احساس خوشنودی در مورد بومی زبان ها مانند Ojibwe.

“مردم آرزو می کنم آن را به خوبی آنها فقط لزوما انجام همه چیز را به آن را به خوبی” Treuer می گوید. “من فکر می کنم وجود دارد تمایل برای مردم در جریان اصلی به فکر می کنم از زبان به عنوان مثل خیلی آواز پرندگان در جنگل. مانند ” ما عشق تمام پرندگان زیبا. که شسته و رفته است. اما مهم نیست.’ و است که به سادگی مورد نیست.”

بسیاری از آموزش و پرورش در ایالات متحده آمریکا زبان انگلیسی تدریس می شود و داده ها را نشان می دهد آن را خدمت دانش آموزان بومی; تنها 50 درصد پایان دبیرستان. “سیستم آموزش و پرورش است که ما را نادیده و denigrates وجود ما نخواهد بود منبع ما آزادی” Treuer می نویسد.

غوطه ور شدن در زبان مدارس یکی از راه حل های. آنها دریافته اند که کاهش گریز, افزایش نمرات آزمون و اتصال دانش آموزان به جوامع و سنت های قبیله ای. پس از بزرگترین پیش بینی از چه زبان کودکی صحبت می کنند است نه زبان پدر و مادر خود را اما زبان همسالان خود غوطه وری در مدارس یک جزء حیاتی در حفظ زبان بومی.

“زبان تجدید حیات است نه فقط در مورد این پرنده زیبا. این یک ابزار است که داده ها نشان می دهد بوجود می آید و موفقیت تحصیلی نامزدی از دانش آموزان و پشتیبانی قبیله ای حاکمیت” Treuer می گوید.

زبان سنگ بنای فرهنگ و Treuer معتقد است که آن را “بسیار تنگاتنگ” از هویت. “برای کسی که به زبان خود آنها این راه منحصر به فرد به دنبال در جهان است.”

او شروع به دنبال Ojibwe منابع زبان و آموزش را به عنوان یک فرد بالغ در طول و پس از تحصیلات خود را در پرینستون. بزرگان نقش مهمی در یادگیری خود را—که آیا در حال سقوط در عشق است. Treuer پدر نه معتقد است که در همان راه پدر و مادر را برای فرزندان خود آنها را هل می دهد برای غلبه بر چالش های پدر و مادر مردم باید سقوط در عشق با قبیله ای خود زبان به منظور تجدید حیات یک اولویت است. “اگر شما واقعا در عشق با آن سقوط شما می شود بسیار با انگیزه,” او می گوید. “شما شکل بقیه.”

شما لازم نیست که به یک معلم یا یک دانش آموز برای شرکت در زبان بومی تجدید حیات. Mille Lacs گروه از Ojibwe تیمی با Minnesota Historical Society Press به منظور توسعه یک سنت ادبی برای چه بود که قبلا یک زبان شفاهی. یک تیم از 50 نفر است که شامل سالمندان سخنرانان و مشاوران transcriptionists ویراستاران متن بازاریابان مبلغینی grant نویسندگان و کمک رسانی کارگران در حال همکاری را که اتفاق می افتد.

در زبان های دیگر تجدید حیات پروژه های جوان مردم استخدام شده است به کار به عنوان بازیگر در فیلم کوتاه و یا برای انجام توسعه وب سایت. این Ojibwe مردم دیکشنری آنلاین منابع از دانشگاه مینه سوتا است که اجازه می دهد تا کاربران را برای جستجو و گوش دادن به Ojibwe فرهنگ لغت است نیاز به ورود اطلاعات کارگران است. “بسته به کسی علاقه و استعداد وجود دارد مقدار زیادی از راه هایی برای درگیر” Treuer می گوید.

در حالی که آینده حیات Ojibwe زبان نامشخص است Treuer است که با الهام از روش غوطه وری در مدارس و توسعه منابع جامعه کار و تشریفاتی تجدید حیات و رشد باید نفس زندگی جدید به زبان Ojibwe. “رویای من این است که برای دیدن آن شکوفا دوباره به دوباره بین نسلی انتقال Ojibwe.”

آنتون Treuer را به زبان جنگجو مانیفست منs موجود در کتاب فروشی ها در حال حاضر.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>