کانادا و آمریکا تهدیدهای تعرفه ای را بر روی یخ قرار داده اند، اما انتظار عدم قطعیت تجاری بیشتری را در میان COVID-19 دارند

در پایان جنگ تعرفه ای بزرگ سال ۲۰۲۰ دیرینه نخواست. همان طور که کانادا قرار بود دور تعرفه های خود را بر محصولات ساخته شده با آلومینیوم آمریکا اعلام کند، آمریکایی ها روز سه شنبه اعلام کردند که به معامله ای رسیده است.

اما کل مصیبت به عنوان یادآور دو چیز کلیدی عمل می کند: تعرفه ها ممکن است گنگ باشد، اما این بدان معنا نیست که به این زودی ها از بین می روند.

چرا احمقن؟ شاید معاون نخست وزیر کانادا آن را بهترین قرار دهد:

کریستیا فریلند پس از آن که آمریکا آخرین تعرفه ها را در ماه اوت اعمال کرد که می توانست 10 درصد لوی را بر واردات آلومینیوم کانادا قرار دهد، گفت: «آمریکا تصمیم پوچ برای آسیب رساندن به مردم خود را در زمانی اتخاذ می کند که اقتصاد ش عمیق ترین بحران را از زمان رکود بزرگ رنج می برد.»

“هر آمریکایی که یک آبجو یا سودا یا ماشین یا دوچرخه بخرد رنج خواهد برد.”

بنابراین، خبر خوب برای مردم دو طرف مرز این است که فریلند در پایان مجبور به معرفی تعرفه های خودش نبود، چرا که آنها به همان اندازه برای کانادایی ها مضر بودند.

به یاد داشته باشید، تعرفه فقط یک کلمه فانتزی برای مالیات است. و اثربخشی آنها بیش از یک قرن است که مورد بحث قرار گرفته است. هر تعرفه کانادایی بر واردات آمریکا مصرف کنندگان کانادایی را مجبور به پرداخت بیشتر برای محصولات ضربه خورده توسط این اقدام — درست به عنوان تعرفه های ایالات متحده می توانست تا هزینه همه چیز را از آبجو به اتومبیل با مجبور کردن مصرف کنندگان آمریکایی به پرداخت مالیات بر محصولات ساخته شده با آلومینیوم کانادا رانده شده است.

آمریکایی ها به نظر می رسد به انجام آنچه که آنها واقعا می خواستم در معامله با کانادا — که یک محدودیت در مقدار تولید کنندگان آلومینیوم کانادا می تواند به ایالات متحده کشتی ، یکی از کارشناسان تجارت می گوید. (شانون ون رایس/بلومبرگ)

مارک وارنر وکیل تجاری در مورد این که تعرفه های تلافی جویانه بسیار است، گفت: «واقعاً به هیچ وجه منطقی نیست، اگر به آن فکر کنید.»

وارنر، مدیر شرکت MAAW Law مستقر در تورنتو، گفت تعرفه های تلافی جویانه از نقطه نظر سیاسی مقدار مشخصی حس ایجاد می کند. وی گفت کانادایی ها از اقدامات آمریکا در برابر واردات آلومینیوم احساس اشتباه می کنند.

او می گوید: «حس نفس و حس بازی عادلانه ما را لطمه می زند.» “بنابراین ما با قرار دادن تعرفه صادرات آمریکا به ما تلافی می کنیم، بنابراین کانادایی ها هزینه آن را می پردازند.”

آمريکايي ها چيزي که ميخواستن رو به دست اون چيزي که ميخواستن

در پایان ، وارنر گفت ، آمریکایی ها به نظر می رسد به انجام آنچه که آنها واقعا می خواستند — که یک محدودیت در مقدار تولید کنندگان آلومینیوم کانادا می تواند به ایالات متحده به عنوان بخشی از معامله کشتی.

او گفت: “این با صرفه جویی در هر دو طرف مواجه است.” او می گوید: «آمریکایی ها سهمیه می بینند، کانادایی ها تعرفه ها را کاهش می دهند. اما به یاد داشته باشید که آمریکایی ها می خواستند سهمیه با آن آغاز شود.»

اما حتی اگر اقدامات تیت برای تات دیگر در بازی نباشد، برخی اقتصاددانان احساس می کنند تحریف ناشی از تهدید تعرفه ها تا مدت ها احساس خواهد شد.

فرانسیس دونالد، مدیر عامل و اقتصاددان ارشد مدیریت سرمایه گذاری مانولیف می گوید: «این نوسانات، این برای ماندن اینجاست.»

اختلاف بر سر آلومینیوم کانادا ‘نمادین’ از بحث بزرگ تر اتفاق می افتد در سراسر جهان در مورد جهانی شدن و تاثیر همه گیر COVID-19 است. (جیمز مک دونالد/بلومبرگ)

دونالد گفت که برای بخش عمده ای از تاریخ اقتصادی مدرن، بخش عمده ای از غرب با این فرض عمل کرده است که جهانی شدن و تجارت آزاد به نفع همه است. اما با ریشه یابی جهانی شدن و پایین آورد هزینه بسیاری از محصولات، او گفت، آن را نیز شاهد توخالی کردن از شهرهای کارخانه و افزایش نابرابری درآمد و تفاوت های نژادی است.

او گفت که نیروهای جهانی زدایی از سال ۲۰۱۵ در بازی بوده اند – با احساسات پوپولیستی علیه تجارت آزاد، انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده و چینگ یانگ در بریتانیا همه نمونه هایی از مخالفت رو به رشد با ارتدوکس تجارت آزاد است.

سپس، همان طور که با هر چیز دیگری انجام داد، COVID-19 چشم انداز اقتصادی را که از ماه مارس شروع می شد، تغییر داد.

دونالد گفت: COVID-19 دومین شوک جهانی شدن زدایی بوده است. “چون حتی اگر می خواستیم با بقیه دنیا تجارت کنیم، مرزهای ما بسته شده است.”

او گفت که برای کسب و کارها ابتدا با تعرفه ها و سپس با مرزهای بسته منطقی خواهد بود تا به منابع کالا یا کار در داخل فکر کنند.

دونالد می گوید: «حتی اگر در کوتاه مدت هزینه بیشتری داشته باشد، تقریبا ً شبیه یک بیمه نامه در برابر اختلالات در آینده است.»

ایده هایی مانند آن به توضیح اینکه چرا مکالمه در اطراف جهانی شدن تغییر کرده است کمک می کند.

او می گوید: «ما در وسط یک تغییر پارادایم به دور از یک موضوع عظیم اقتصادی هستیم که چند دهه اخیر را تعریف می کرد و به محیط جدیدی نقل مکان می کرد.»

پایان جهانی شدن؟

دونالد گفت جهانی شدن از بین نخواهد رفت. بسیاری از جنبه های آن وسایل دائمی هستند، از جمله دیجیتالی شدن اقتصاد و توانایی خرید محصولات در سراسر جهان و آنها را به آستان ما حمل می کنند.

اما او گفت: مصرف کنندگان و کسب و کار در حال حاضر به دنبال در اطراف و تعجب چه نوع از جهان از COVID-19 همه گیر ظهور. رایج ترین تم ها حول محور حمایت محلی بیشتر از محصولات و خدمات می چرخد، او گفت.

مشکلاتی که کسب و کارها به زودی با آن مواجه خواهند شد، مشکلاتی هستند که تا همین اواخر مجبور نبودند به آن فکر کنند.

دونالد می گوید: «کسب و کارها قرار است مقدار فزاینده ای از موانع و عدم قطعیت را نسبت به گسترش زنجیره تامین خود به کشورهای دیگر احساس کنند.»

و به همین دلیل، او گفت، اختلاف تعرفه بین کانادا و ایالات متحده واقعا فقط نمادی از چیزی است که در سراسر جهان در مقیاس بسیار بزرگ تر اتفاق می افتد.

و این نیرویی است که انتظار می رود سال های زیادی در کنار ما باقی بماند.

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>