نه فقط مؤتلفه مجسمه: بومی فعالان خواهید فاتحان مبلغان حذف

به عنوان مؤتلفه مجسمه ها و نمادهای برداشته سراسر کشور فعالان خواستار بناهای تاریخی به کسانی که کمک به قتل عام مردم بومی به سرنگون نیز هست.

“این یک عمل خشونت حتی مجسمه ها در سرزمین ما” گفت: النا اورتیز, صندلی, سانتافه, آزادی شورای قرمز ملت های عدالت اجتماعی سازمان است. “این فقط مجسمه, اما آنچه در آن ارائه شده: جشن ما شدند.”

“[فاتحان] با آنها به ارمغان آورد نه تنها این سلاح های کشتار جمعی بلکه تحمیل کلیسای کاتولیک و تحمیل یک پدرسالارانه دولت بر صلح آمیز matrilineal جوامع … کسانی که colonially تحمیل سیستم وجود داشته باشد به این روز و نهفته نسل است.”

در لس آنجلس و سان فرانسیسکو, مجسمه Junípero سرا شد سرنگون توسط معترضان. در نیومکزیکو Juan de Oñate مجسمه در حال حاضر در ذخیره سازی. Diego de Vargas انجام شد از سانتافه با یک جرثقیل. و در فلوریدا Juan Ponce de Leóns تحت پوشش قرار گرفتند در اسپری رنگ و تخم مرغ فاسد.

این اعتراضات و حذف نمی آیند و بدون جنجال ، آمریکا سفارت اسپانیا وزن در و گفت که دفاع از اسپانیایی میراث یک اولویت است — و این تلاشهای آموزشی ادامه خواهد داد “از تاریخ مشترک ما را به بهتر شناخته و درک شده است.”

برای فعالان مانند Ortiz, پاره کردن این مجسمه این است که یک گام در مسیر درست از صادق بودن در مورد تاریخ است.

“من باور دارم که تاریخ بخشی از یک پارچه است که جوامع در حال ساخته شده است ، آن را در مورد پاک کردن تاریخچه آن را در مورد از بین بردن چهره های که نامناسب به پرستش شود.”

اورتیز می گوید این کشور شده است “نهفته” با نهادینه نژادپرستی نظاممند برای مدت زمان طولانی.

“بدون آزادی برای همه وجود دارد هیچ آزادی برای هر یک از ما,” او گفت:. “هر جنبش از زندگی ماده پال خواستار قطع بودجه دولت پلیس به تخریب این مجسمه ها نشان می دهد که عمیق نارضایتی از وضعیت جهان در حال حاضر است.”

در اینجا نگاهی دقیقتر به این مجسمه ها:

Junípero سرا

Junípero سرا (1713-1784) اسپانیایی بود کشیش فرانسیسکن و missionarycredited با آوردن مذهب کاتولیک به حال و روز کالیفرنیا هنگامی که آن را به یک مستعمره اسپانیا. در سال 2015 او به دست آورد تقدس زمانی که او مقدس توسط فرانسیس.

چرا سررا اعتراض?

قبایل بومی در آلتا کالیفرنیا از جمله Chumash و Tongva بودند و اغلب مجبور به تبدیل تقریبا در اسلحه با توجه به PBS. آنها می تواند مورد ضرب و شتم و زندانی کردن و یا شکار کردن برای نافرمانی. سررا به طور خاص شناخته شده است برای بردگی بومی مردم آمریکا.

بسیاری از کسانی که تبدیل تنها جان سالم به در ماموریت زندگی برای حدود 10 سال است. علاوه بر این عمدتا به دلیل بیماری اسپانیایی بودند مسئول بسیار زیاد کاهش جمعیت از مردم بومی در منطقه — از حدود 300 ، 000 در سال 1769 به حدود 200.000 1821.

که در آن هستند (یا بودند) سررا را مجسمه?

شده اند وجود دارد مجسمه سرا در سراسر کالیفرنیا از جمله سان فرانسیسکو و لس آنجلس. آخر هفته گذشته فعالان سرنگون کسانی که مجسمه.

پس از بحث بیشتر در فوران کرده است در جلسات محلی و نیز در رسانه های اجتماعی بین کسانی که دیدن سرا به عنوان یک سنت و سرنگونی به عنوان بی احترامی و کسانی که او را به عنوان بخشی از نسل کشی و مجسمه’ حذف به عنوان سر رسیده.

“[سرا] یک مرد بود جلوتر از بار خود را که ساخته شده بزرگ فداکاری برای دفاع و خدمت به جمعیت بومی و کار در برابر یک ظلم است که بسیار فراتر از ماموریت عصر” کالیفرنیا کنفرانس اسقفهای کاتولیک در بیانیه ای گفت. “اگر که نیست به اندازه کافی برای مشروع یک مجسمه در دولت است که او بسیار به ایجاد و سپس تقریبا هر شخصیت تاریخی از ملت ما گذشته و باید برداشته شود برای نقایص اندازه گیری نور از استانداردهای امروز.”

Juan de Oñate

اسپانیایی فاتح Juan de Oñate (حدود 1550-1630) رهبری تلاش برای استعمار حال و روز جدید مکزیک برای اسپانیا. او در دولت اول استعماری فرماندار.

چرا Oñate اعتراض?

در حالی که بسیاری از مکزیکی ها ردیابی ریشه های خانوادگی خود را و یا میراث به Oñate و جشن خود را در تاریخ فاتح نیز به عنوان یک مستبد که تحمیل خشونت بر بومی جمعیت به خصوص مردم پوئبلو.

در Acoma قتل عام 1599, 800 به 1000 Acoma پوبلو نفر کشته شدند. در میان بازماندگان مردان محکوم شدند به پا قطع عضو و 20 سال بردگی, با توجه به PBS. کودکان فرستاده شد به مکزیک مبلغان اما برخی از محققان بر این باورند که آنها بعد از فروش به بازارهای برده.

سوابق دیگر می گویند که Oñate و مردان تجاوز پوبلو زنان و سرقت از یا بردگی جوامع قبیله ای. سال بعد Oñate داشت به جرم برخی از این جنایات و تبعید از, New Mexico.

که در آن هستند (یا بودند) Oñate را مجسمه?

قرمز ملت تحت فشار قرار دادند برای حذف Oñate مجسمه در Alcalde و Albuquerque, New Mexico.

با توجه به Ortiz, the Alcalde مجسمه نشسته سنتی Ohkay Owingeh زمین. قرمز ملت برنامه ریزی یک تظاهرات برای ژوئن 15, اما یک county, رسمی دستور Oñate به پایین آمدن ساعت قبل به منظور محافظت از آن را از آسیب اعتراض. حذف منجر به ترکیبی از جشن و جنجال آن را به عنوان معلوم نیست اگر آن را یک تغییر دائمی.

که همان روز در طول یک تظاهرات در آلبوکرک مجسمه یک ضد تظاهرات دستگیر شد و به اتهام باتری پس از یک معترض به ضرب گلوله کشته شد. این تجمع اعتراضی بود که در بحرانی اما با ثبات بیماری است. این شهر بعدها اعلام کرد آن را مجسمه پایین.

اورتیز در مورد آلبوکرک تیراندازی در مدت کوتاهی پس از جشن برداشتن Alcalde مجسمه.

“این واقعا خو جشن ما,” او گفت:. “آن ما را در درک چگونه جدی همه این است و طول که مردم را به حفاظت از اموال بیش از زندگی است.”

“این دشوار است که مردم را بیشتر ناراحت می شوند بیش از تخریب یک مجسمه از آنها بیش از این واقعیت است که این مرد را نابود Acoma پوبلو.”

یکی دیگر از Oñate مجسمه نشسته در تگزاس در خارج از ال پاسو در فرودگاه بین المللی. آن تخریب شد این هفته از 12 ژوئن با رنگ و نقاشی های دیواری — از جمله “خدا خود من نیست به خدا” در اسپانیایی — اما آن را هنوز هم می ایستد.

Diego de Vargas

که Diego de Vargas?

Diego José de Vargas زاپاتا لوخان Ponce de León y کنتررس (1643-1704) که اغلب به نام “دون دیگو د وارگاس” اسپانیایی بود conquistador و فرماندار جدید اسپانیا قلمرو در حال حاضر روز نیومکزیکو و آریزونا.

او شناخته شده است برای “اصلاح” نیومکزیکو در سال 1692 — یک ورودی و یا “Entrada” که در طول تاریخ شده است دوباره به تصویب رسید و جشن هر سال در این شهر سالانه Fiesta de Santa Fe.

چرا de Vargas اعتراض?

در سال 1692 پس از پوبلو شورش 1680 — شورش است که در آن پوبلو و آپاچی مردم با موفقیت سرنگون و تعقیب حکومت اسپانیا — de Vargas led اسپانیایی تازه مسلمانان از این سرزمین که به عنوان “بدون خونریزی.”

آرام نشد. فقط یک سال بعد در سال 1693 de Vargas بازگشت به سانتافه با بیشتر سربازان و شهرک نشینان مبارزه راه خود را به شهر. هنگامی که او قادر به ادعا می کنند که سرمایه او دستور قتل حدود 70 پوبلو مردان و فرستاده شده زنان و کودکان را به بندگان برای استعمارگران است.

شبیه خشونت های رخ داده در اطراف Pueblos. جوامع بومی بودند اغلب غارت برای مواد غذایی یا لوازم و د وارگاس’ مجوز اضافی شهرک به جای جدید استعمارگران آواره پوبلو مردم است.

که در آن هستند (یا بودند) de Vargas’ تندیس?

سانتافه شهردار آلن وبر دستور داد مجسمه de Vargas به حذف ژوئن 18 که در آن بود-توسط جرثقیل.

وبر اعلام اضطراری نامیده می شود برای حذف سه مجسمه در شهر ملک از جمله de Vargas — که در حال حاضر در “امانت.”

“وقت آن است که برای جلوگیری از جشن خشونت و از آن زمان به جشن آشتی در آینده ما” وبر نوشت. “ما وارد یک لحظه از حقیقت اخلاقی. به جای کوچک شدن در ترس از این لحظه ما نیاز به آن را در آغوش…آن بسیار دیر شده است. ما نیاز به حرکت گذشته از آثار تاریخی و به نوبه خود یک صفحه در تاریخ ما است.”

دولت هند وزارت امور صادر شده یک پاسخ مشترک بیانیه ای با رهبران قبیله ای کف وبر سفارش.

“مردم از وجدان خوب با هم آینده را تغییر چگونه ما فکر می کنم در مورد نمادهای قدرتمند مثل مجسمه. آن است که دیگر به اندازه کافی در حال حاضر فقط یک نسخه از تاریخچه. ما آن را مدیون همه کسانی که در آن زندگی می کردند به تصویر کشیدن پیچیدگی کامل مشترک ما گذشته” نوشته لین, Trujillo, وزیر امور هند بخش. “این مجسمه که جشن کشتار مردم بومی باید مستثنی جدید مکزیک قبایل از این تاریخ مشترک. ما نگاه به جلو به حمایت از تمام کسانی که می خواهند برای کار به سمت کامل تر بازگویی تاریخ ما است.”

اما با حذف آمد بحث است. از راه عمل بود به دستور شهردار به تنهایی به این واقعیت است که مانند Oñate, بسیاری از سانتا Feans ردیابی ریشه های خود را به ده وارگاس و رشد می کنند تا جشن او در پاییز Fiesta de Santa Fe سنت.

Juan Ponce de León

خوان پنک ده لئون (حدود 1460-1521) اسپانیایی بود اکسپلورر که تاسیس اولین اروپایی حل و فصل در پورتوریکو شد و فرماندار مستعمره اسپانیا, San Juan. او اولین اروپایی برای رسیدن به فلوریدا در 1513.

چرا Ponce de León اعتراض?

Ponce de León ورود منجر به بومی برده داری و بیماری و مرگ به شهرستان امروز. به عنوان فرماندار او را به بردگی کشانده مردم بومی و اگر قادر به شکست فلوریدا در حال حاضر منقرض شده Calusa قبیله تلاش خود را به استعمار فلوریدا هشدار دیگر اسپانیایی ها در مورد زمین است.

“او باز کردن درب کوچک از تهاجم آمریکا توسط اروپایی ها” دکتر Jerald Milanich شناس و باستان شناس است که دارای تخصص در فرهنگ بومیان آمریکا در فلوریدا گفت: کشور هند امروز. “او شروع از پایان برای صدها نفر از هزاران نفر از سرخپوستان.”

که در آن هستند (یا بودند) پنک ده لئون را مجسمه?

مجسمه Ponce de León دیده می شود در فلوریدا و پورتوریکو — از جمله شهرهای San Juan سنت آگوستین و میامی است.

در ژوئن 10, میامی مجسمه شد اسپری نقاشی با کلمات “جورج فلوید” و “پل.” هفته گذشته Ponce de León مجسمه در ملبورن ساحل بود spraypainted با کلمات “Ais قتل” با اشاره به Ais قبیله از منطقه است. پایه Ponce de León مجسمه در سنت آگوستین بود ضربه با تخم مرغ فاسد ژوئن 18.

هیچ کلمه ای هنوز در مورد اینکه آیا این مجسمه را به پایین گرفته شود.

کمک: آسوشیتد پرس

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>